找回密碼
 To register

QQ登錄

只需一步,快速開始

掃一掃,訪問微社區(qū)

打印 上一主題 下一主題

Titlebook: In mijn koffer op zolder; Levensverhalen van o José Franssen Book 2008Latest edition Bohn Stafleu van Loghum 2008

[復制鏈接]
樓主: clot-buster
11#
發(fā)表于 2025-3-23 11:34:16 | 只看該作者
,‘Al schrijvend maakte ik de schatten in mijn levensverhaal weer zichtbaar’,ik mocht ze zelf uitzoeken. Ik las alles wat los en vast zat. Ik las zelfs zoveel dat ik eens met mijn hoofd tegen een lantarenpaal aan botste, met als resultaat een dikke bult. “Je verleest je verstand”, zeiden ze thuis.
12#
發(fā)表于 2025-3-23 15:36:56 | 只看該作者
,‘Ik werd geconfronteerd met mijn ontwikkeling: een leerzaam proces’, aardig mijn leven heb kunnen leven. Ik vroeg me wel af of ik goed Nederlands zou kunnen schrijven, want in mijn werk had ik altijd in jargon moeten werken en mijn taal was behoorlijk gedeformeerd. Zou ik wel “gewoon” kunnen schrijven en zou ik bij mijn jeugdherinneringen kunnen komen?
13#
發(fā)表于 2025-3-23 20:44:36 | 只看該作者
,‘Ik wilde de kinderen vertellen hoe wij hier kwamen’,rieven leren schrijven in de cursus voor het middenstandsdiploma, zakelijke brieven. Met schrijven was ik verder niet bezig. Over de cursus levensverhalen schrijven las ik in een advertentie in de krant. Misschien is dit wel iets voor mij, dacht ik.
14#
發(fā)表于 2025-3-23 23:33:17 | 只看該作者
15#
發(fā)表于 2025-3-24 02:30:07 | 只看該作者
,‘Ik voelde mij na het schrijven een ander mens’,n ik 21 was. Ik weet niet of ze erin gelezen heeft. Er stond niets over haar in;dat was wel het minste wat me interesseerde, wat mijn moeder deed! Ik schreef over vriendinnen en over wat we meemaakten in die tijd. Toen ik terugk wam van een vakantie, was alles weg. Ook de boeken van school, die ik bewaard had, en mijn gedichten.
16#
發(fā)表于 2025-3-24 06:42:22 | 只看該作者
,‘Zonder mij had niemand deze geschiedenis vastgelegd’, gemaakt, ging over in andere handen en het afscheid betekende veel voor mij. Als laatste directeur die de naam Van de Boei droeg, wilde ik bij mijn afscheid van het bedrijf dat sinds 1740 bestond, iets doen met de geschiedenis.
17#
發(fā)表于 2025-3-24 14:37:57 | 只看該作者
18#
發(fā)表于 2025-3-24 18:30:10 | 只看該作者
INLEIDING: Het levensverhaal en ik zijn onafscheidelijk,gblikken en leren van je eigen verhaal. We hebben het over het doorgeven van de erfenis, over schrijven, over de kracht van het vertelien van je geschiedenis… Elk gesprek, elk verhaal is een cadeau. Telkens weerga ik blij en vervuld naarhuis.
19#
發(fā)表于 2025-3-24 22:12:05 | 只看該作者
,‘Door te schrijven over mijn leven bevestig ik mezelf’,et was voor mij heel bevrijdend te ontdekken, dat ik mijn fantasie kon gebruiken en dat ik alles niet zo precies hoefde op te schrijven zoals het wás. Dat ik dat ook van mijzelf mocht en dat ik daarmee de eerlijkheid geen geweld aandeed. Want ik leerde: ik schrijf een verhaal, het verhaal is van mij en ik kan het opschrijven zoals ik dat wil.
20#
發(fā)表于 2025-3-24 23:26:17 | 只看該作者
,‘Door te spelen met taal vond ik het schrijfplezier terug’,n eigen leven vast te leggen; ik wilde orde scheppen in wat ik al geschreven had. Daarom deed ik mee aan een cursus levensverhalen schrijven; ik hoopte nieuwe uitgangspunten te krijgen voor het ophalen van herinneringen. Het leek me ook leuk om mensen te ontmoeten die hetzelfde doel hadden, mensen die min of meer bij mijn generatie horen.
 關于派博傳思  派博傳思旗下網站  友情鏈接
派博傳思介紹 公司地理位置 論文服務流程 影響因子官網 吾愛論文網 大講堂 北京大學 Oxford Uni. Harvard Uni.
發(fā)展歷史沿革 期刊點評 投稿經驗總結 SCIENCEGARD IMPACTFACTOR 派博系數 清華大學 Yale Uni. Stanford Uni.
QQ|Archiver|手機版|小黑屋| 派博傳思國際 ( 京公網安備110108008328) GMT+8, 2026-1-18 20:55
Copyright © 2001-2015 派博傳思   京公網安備110108008328 版權所有 All rights reserved
快速回復 返回頂部 返回列表
罗田县| 阳信县| 沙河市| 寿宁县| 安仁县| 潞城市| 江口县| 健康| 清新县| 株洲县| 瑞安市| 祁门县| 自治县| 深圳市| 天水市| 宽城| 彭山县| 望城县| 临洮县| 四子王旗| 八宿县| 罗平县| 湟源县| 锦屏县| 南投县| 积石山| 渝北区| 珠海市| 鹿泉市| 蕲春县| 菏泽市| 民丰县| 宜兴市| 日照市| 灵武市| 铜鼓县| 许昌县| 长沙市| 东平县| 昌吉市| 宣恩县|